Sprężyny / regulacja wysokośći

2000-2006 | silnik: S54
Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Keepsake » czw gru 27, 2007 17:59

Dzisiaj jakimś innym okiem spojrzałem na auto i zauważyłem coś nowego :( mianowicie prawy przedni róg stoi jakieś 1.5cm niżej niż lewy przedni... Z tyłu wygląda dobrze (obie strony jednakowo) ale z przodu jest różnica (mierzyłem miarką od rogu opony do błotnika).

Czy M3 E46 ma regulowaną wysokość zawieszenia z przodu? Nic mi o tym nie wiadomo ale jakaś regulacja po zdjęciu kapselka na szczycie zawiasu jest (w każdym razie jest śruba, czy to jest górne mocowanie kolumny do budy czy regulacja i jeżeli regulacja to czego?)

Jeżeli się okaże że to jednak problem że mi siadła sprężyna z przodu (to chyba najbardziej prawdopodobna przyczyna takiego objawu?) to na jakie najlepiej wymienić, jest coś lepszego niż oryginały?

Chciałbym zachować oryginalne amory bo są w super stanie, nie chcę też obniżać auta, po prostu chciałbym je doprowadzić do porządku a jeżeli mogę kupić jakieś H&R czy inne wzmocnione/usportowione sprężyny które nie będą zbyt twarde dla ori amorów, to może od razu tak zrobię.

Geometrię robiłem miesiąc temu i wszystkie kąty mam w tolerancjach fabrycznych...

Poradźcie coś.

kosh
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 06, 2006 18:22
Lokalizacja: Olbrachcice

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: kosh » czw gru 27, 2007 18:23

u seryjnej M3 nie mozna regulowac wysokosci. Roznice zmierz raczej od podlogi po blotnik. Ale uwaga aby auto stalo na rownym podkladzie. Jezeli bedzie cos z sprezynami to polecam zakupic sprezyny eibach. Obnizenie jest minimalne i komfort jest ten sam. Jak obnizysz za duzo to mozesz czasem zniszczyc amortyzatory. Na swojej eMce E46 tez mialem sprezyny eibach to moge je polecic. HR obnizaja samochod bardziej niz Eibach. Extremem jest potem strezyny od firmy Tein.
M3 E92

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Maros » czw gru 27, 2007 18:27

Nie ma żadnej regulacji w ori eMkach.

A może była bita i błotnik został źle wyklepany?? sprawdź wysokość od ziemi do zderzaka, albo progu.

Jak jesteś pewny, że masz ori spręzyny to w takim razie jedna powiedziała papa :wink:

Co do zmiany to na ori amorki nie zakładałbym niczego innego niż ori sprężyny

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Keepsake » pt gru 28, 2007 10:22

Dziękuję bardzo za rady. Przy najbliższej okazji zmierzę od podłogi.

A od czego takie sprężyny mogą paść, myślałem że to prawie niezniszczalne jest. A jak się zużywa to równomiernie.

Jakie są szacunkowe koszty sprężyn ori i eibachów? rozumiem że eibachów najlepiej szukać na ebayu niemieckim?

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Keepsake » śr sty 02, 2008 11:55

Panowie tak się zastanawiam że to może jednak nie jest wina sprężyny tylko na przykład krzywego mocowania kielicha i chciałbym pojechać z autem na ramę, wie ktoś gdzie w Warszawie można to za sensowne pieniądze zrobić?

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: mateush » śr sty 02, 2008 14:09

W seryjnej M3 mozna bawic sie katem pochylenia kola (camber). Moze to ma jakis zwiazek z tym?

http://m3.madrussian.net/diy_camber.shtml
http://e46m3performance.com/installs/strut-top/
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Bombel » śr sty 02, 2008 17:12

mateush pisze:W seryjnej M3 mozna bawic sie katem pochylenia kola (camber). Moze to ma jakis zwiazek z tym?

http://m3.madrussian.net/diy_camber.shtml
http://e46m3performance.com/installs/strut-top/
Pochylenie to pochylenie i reguluje sie je przy zbieznosci, a wysokosc to wysokosc.

@Keepsake: zdajesz sobie sprawe, ze naprawa na ramie to juz grubsza naprawa?? I przy wyciaganiu czegokolwiek moga pojsc szyby, rozne szczeliny itd??
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
adams
Posty: 131
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 19:39
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: adams » czw sty 03, 2008 01:59

miałeś tak od początku posiadania auta? auto jezdzi prosto?

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Keepsake » czw sty 03, 2008 02:10

jezdzi super nic sie nie dzieje. po dokladnym zmierzeniu jest centymetr roznicy. z kierowca sie wyrownuje (2mm roznicy lewa strona wyzej).

nacisk kol dobry, to samo z dokladnoscia do 20 kilo. z kierowca z dokladnoscia do 3 kilo.

To juz sam nie wiem. Z rama sie na razie wstrzymam.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Bombel » czw sty 03, 2008 23:47

Keepsake pisze:jezdzi super nic sie nie dzieje. po dokladnym zmierzeniu jest centymetr roznicy. z kierowca sie wyrownuje (2mm roznicy lewa strona wyzej).

nacisk kol dobry, to samo z dokladnoscia do 20 kilo. z kierowca z dokladnoscia do 3 kilo.

To juz sam nie wiem. Z rama sie na razie wstrzymam.
Ja bym to olal jezeli auto sie dobrze prowadzi, a 1cm to zupelnie niezauwazalna roznica.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Keepsake
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 21, 2007 16:30
Lokalizacja: zza winkla
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Keepsake » pt sty 04, 2008 12:24

Generalnie taką też zamierzam przyjąć strategię i problem uznaję za rozwiązany. :)

Dzięki za wsparcie techniczne i duchowe :D

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: --==maly==---- » pt lut 04, 2011 05:44

Sorry za odgrzebanie kotleta ale w ramach informacji i może uspokojenia nie których powiem,że wszystkie BMW E36 i E46 (nie wiem jak inne modele) mają różnice wysokości lewa strona jest 1-1,5cm wyżej od prawej.
Nie bardzo wiem czym to jest podyktowane ale taka jest konstrukcja nadwozia.
Zawieszenie przynajmniej jeżeli chodzi o amortyzatory i sprężyny nie ma tu znaczenia bo możemy sobie zamieniać prawą stronę z lewą i nic się nie zmieni.
Problem od dawna znany zwłaszcza po forach gdzie użytkownicy lubią obniżać swoje auta.
O ile przy seryjnej wysokości nie rzuca się to w oczy o tyle często po obniżeniu zwłaszcza mocnym różnica ta zaczyna już denerwować zwłaszcza jeżeli obniżamy auto niższymi sprężynami. Przy gwincie większość osób poprostu ustawia auto na równo co oznacza,że jedną stronę musimy mocniej skręcić.
Część osób twierdzi,że ta różnica jest przewidziana na kierowcę który wsiadając do auta powinien wyrównać wysokość zawieszenia swoją masą ale teoria ta dla mnie padła jak zmierzyłem w anglikach,że tam również lewa strona jest wyżej mimo,że kierowca siedzi po prawo.
Ustawiając auto gwintem na równo nikt nie odczuwa żadnego pogorszenia prowadzenia itd więc nie wiem po co ta różnica ale jest to normalne.
Kto nie zauważył niech zmierzy swoje auto na równej nawierzchni choć może lepiej nie bo jak o tym nie wiemy to nas nie denerwuje a jak już wiemy ciągle zwracamy uwagę.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Maros » pt lut 04, 2011 11:14

Ciekawe info... W moim przypadku rzeczywiście musiałem jedną stronę obniżyć bardziej niż druga żeby auto stało równo. Hmm...

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: kostek_ja » pt lut 04, 2011 11:41

To ja was trochę zmartwie. Ja swój gwint ustawiam tak samo i samochód stoi równo. Serii nie mierzyłem, ale na oko też stała równo

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: Sprężyny / regulacja wysokośći

Post autor: Dakic » pt lut 04, 2011 17:34

silnik pochylony na prawo akumulator z prawej strony robia swoje pozatym co do angoli to przeciez one wogole niemaja sensu... jakis wybryk natury :mrgreen: jak pojedziecie ustawic geometrie to profesjonalne warsztaty dowazaja 100kg lewa strone do poprawnego ustawienia i z tego co wiem to nietylko w bmw tak jest

ODPOWIEDZ